חנוך רידר על הדרך למעלה של איל מקיאג' ועל עתיד הרשת

עם כמה עשרות חנויות בכל רחבי הארץ, תוכניות להתרחב גם אל מעבר לים, 5 מכללות שבהן מוכשר דור העתיד של המאפרים והמאפרות בישראל, שווי שוק של 100 מיליון דולר (נכון ל-2017) ובעיקר מוניטין גבוהים ויציבים, אין פלא שאיל מקיאג' היא המותג החזק ביותר בתחום האיפור בארץ.

התחלה בארה"ב, הצלחה מסחררת בארץ

רשת איל מקיאג' (IL MAKIAGE) הוקמה בארה"ב, אם כי במקביל להיותה רשת בינלאומית מדובר גם בעסק ישראלי בהווייתו, שכן מי שהקים את איל מקיאג', עוד בשנות השבעים של המאה ה-20, היו זוג ישראלים שחיו בארה"ב – אילנה וסם הרכבי.

ההתחלה הייתה צנועה יחסית, בדמות חנות למוצרי טיפוח ואיפור במנהטן, אותה הפעילו כאמור בני הזוג הרכבי. ב-1996 הגיעה איל מקיאג' גם לישראל, ומי שניהל את הרשת והוביל אותה להצלחה היו המאפרת הוותיקה והדוגמנית גלית ורטהיים ואיתה חנוך רידר.

המוצרים האיכותיים שנמכרו בחנויות הרשת והשירות המקצועי כמו גם הלבבי הפכו את הרשת למבוקשת מאוד, וההתרחבות לא איחרה לבוא. הפרישה המדויקת של הסניפים, שהוקמו כולם בלוקיישנים אסטרטגיים והומי קהל, ובנוסף העובדה שכולם שייכים לרשת ולא מתופעלים ע"י זכיינים, תרמו אף הן להצלחת איל מקיאג' בישראל ולהפיכתה לשם נרדף לאיפור מקצועי ומושקע.

מכללה שתכשיר מאפרים ומאפרות הייתה רק עניין של זמן, ולאורך השנים עברו בה אלפי תלמידות (וגם לא מעט תלמידים ובהם אגב גם המאפר והמעצב המוכשר להפליא מיקי בוגנים). השילוב בין חנויות שמוכרות מוצרים מושקעים, קולקציה שלא מפסיקה להתרחב ומכללה שמכשירה מאפרים ומאפרות שמטבע הדברים מכירים ממקור ראשון את איכותם של המוצרים הניב מודל עסקי ייחודי – ומצליח מאוד.

ההתרחבות בשנים האחרונות

חוזקו של המותג איל מקיאג' לאורך השנים גרם לכך שהוא תמיד יעורר עניין וימשוך משקיעים, ואכן בשנת 2013 הצטרף לרשת אורן הולצמן, שהזרים דם חדש למערכת והביא איתו תנופת פיתוח נוספת. בין השאר נפתחה מכללה חמישית במספר, בבני ברק, כחלק ההבנה שכדאי להשקיע במגזר החרדי, שכן הנשים במגזר זה "גילו" את קסמי האיפור ומהוות קהל יעד מצוין, התווספו סניפים חדשים ושופצו חלק מאלה הקיימים כדי להפוך אותם לעוד יותר אטרקטיביים.

נדבך בולט נוסף בתנופת הפיתוח של איל מקיאג' הוא ההתרחבות לחו"ל: חנוך רידר מספר שבשנת 2016 איל מקיאג' ישראל רכשה את המותג העולמי (שהיה בידי אילנה וסם הרכבי, בני הזוג שהקימו את הרשת במקור), ובזכות רכישה זו יכולה הרשת הישראלית לפתוח סניפים גם ברחבי העולם, וזאת לאחר שהמוצרים של איל מקיאג' ישראל כבר נמכרים הן בארה"ב, הן באיטליה, הן בגרמניה והן ביפן. החנות הראשונה בחו"ל מתוכננת להיפתח בניו יורק.

מה מספקת לחברה החבירה לL CATTERTON לפי חנוך רידר?

אינדיקציה נוספת לעוצמת המותג איל מקיאג', ולכך שמדובר ברשת שלא רק משגשגת בהווה אלא גם בעלת פוטנציאל להמשיך ולהתפתח באופן משמעותי בעתיד, היא המכירה של 35% ממניות החברה לקרן ההשקעות האמריקאית המובילה L CATTERTON.

חנוך רידר מציין שהסכום בו בוצעה העסקה, 34 מיליון דולר, משקף שווי שוק של 100 מיליון דולר לאיל מקיאג' – בהחלט סכום מרשים שמבהיר לכל מי שזקוק להבהרה שכזו כי עסק שמוכר מוצרים איכותיים ללא פשרות יזכה להצלחה נאה גם אם יש לו מתחרים מעט זולים יותר (אך הרבה פחות איכותיים).

עוד כדאי לדעת שאחת השותפות בקרן השקעות זו היא LVMH, אחד התאגידים הגדולים ביותר בעולם בתחום הלייפסטייל, שבבעלותו בין השאר המותג היוקרתי לואי ויטון – כך שמדובר לא רק בהשקעה פיננסית משמעותית אלא גם בשותפות אסטרטגית שעשויה להוות קרש קפיצה אפקטיבי מאוד לאיל מקיאג', ובפרט במסגרת הרצון להצליח גם מעבר לים.

40 סניפים, 5 מכללותוהרשת עוד צפויה לגדול

רשת איל מקיאג' מורכבת כאמור משילוב ייחודי של חנויות ומכללות. סניפי הרשת פזורים בכל רחבי הארץ – טבריה, נצרת והקריות בצפון; חדרה, נתניה, כפר סבא, הוד השרון והרצליה בשרון; יבנה, רחובות ומודיעין בשפלה; בת ים, רמלה, ראשון לציון, רמת גן וחולון במרכז; באשדוד, אשקלון, באר שבע ואילת בדרום; וכמובן בכל 3 הערים הגדולות, חיפה, ירושלים ותל אביב (כולל סניף הדגל בדיזנגוף סנטר) – ואת 5 המכללות של הרשת תמצאו בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע וכאמור בני ברק.

ראשי הרשת מתכננים התרחבות נוספת לא רק בחו"ל אלא גם בארץ, כמובן בזהירות ותוך הקפדה על בחירה מושכלת של לוקיישנים מנצחים.

מגוון מוצרים משובחים, שלל קורסים מושקעים

המקצועיות יוצאת הדופן של איל מקיאג', שמובילה לגידול מתמשך במכירות (בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה) ולשווי השוק של מאה מיליון דולר, באה לידי ביטוי הן במגוון המוצרים המשובחים והן בשלל הקורסים המושקעים שמציעה הרשת.

בין המוצרים: יותר מ-250 צלליות עשירות בפיגמנט וברכיבי לחות מיוחדים, שכולן מותאמות לאקלים הישראלי, ומכילות חומרים להגנה מהשמש וכן מינרלים ו-ויטמינים; מייק-אפים למאפרים מקצועיים וגם לאיפור יומיומי; ועוד מוצרים ייחודיים שפותחו ע"י חנוך רידר וגלית ורטהיים.

מסלולי הלימוד במכללות של איל מקיאג' מאפשרים בחירה בין קורס איפור ביוטי, קורס מאסטר פאשן, קורס מדיה פרו וקורס מאסטר ספיישל אפקטס. בכל הקורסים מושם דגש רב על התנסויות מעשיות ועל העצמת כל תלמידה וכל תלמיד, כך שיוכלו להביא לידי ביטוי את מלוא כשרונם.

עדות נוספת לאיכות ולתפישה המתקדמת של הרשת היא העובדה שאיל מקיאג' לא עורכת ניסויים בבעלי חיים.