איך הפכה דורקס לשם עולמי?

בשנת 1915 הוקמה החברה הבריטית The London Rubber Company שעסקה בין השאר בשיווק קונדומים מיובאים.

חדשנות מתמדת לאורך כמעט מאה שנה

דורקס הוא אחד המותגים היותר מוכרים בעולם, ולמעשה במידה רבה הוא מהווה שם נרדף לקונדום.

כעשור וחצי לאחר מכן, בשנת 1929, החלה החברה רשמה את שם המותג durex, שהחל לצבור מוניטין. בשנות החמישים של המאה העשרים, העידן שלאחר מלחמת העולם השנייה וכשבני האדם ברחבי האירופה החלו לשוב וליהנות מהחיים, השיקה החברה את הקונדום המשומן הראשון, שנחל הצלחה רבה, חיזק את המותג ובפרט הפך אותו למזוהה עם חדשנות והנאה מסקס.

בשנות ה-60 של המאה הקודמת, תקופה של שחרור מיני ופתיחות רבה, פותח הקונדום האנטומי שנהנה מהתאמה מקסימלית לאיבר המין הגברי ובהתאם מבטיח עונג רב במיוחד. בעשור הבא, שנות ה-70, באה החדשנות של החברה לידי ביטוי בדרך נוספת – היא הייתה הראשונה לפרסם קונדומים במדינות שונות ברחבי העולם.

ב-1995 הפכו הקונדומים של דורקס לצבעוניים ונוספה האפשרות ליהנות מקונדומים בטעמים, מה שהעשיר את חיי המין של אינספור גברים ונשים שצירפו את חוש הטעם לחגיגה. שנה לאחר מכן הגיעו הקונדומים גם לאינטרנט, ולמעשה זהו המותג הראשון בתחום הקונדומים והאביזרים לחיי מין מהנים יותר שהשיק אתר משלו.

ב-1997 הצטרפו לקטלוג המוצרים של החברה קונדומים שלא עשויים מלטקס, כך שכל מי שאלרגי לחומר זה (ומסתבר שישנם לא מעט אנשים אלרגייו אליו) יכל גם הוא ליהנות מהאיכות של מוצרי החברה ומחיי מין מהנים ובטוחים.

גם במאה ה-21 המשיכה החברה להרחיב את מלאי המוצרים שלה ובפרט להוסיף פריטים שמוסיפים הנאה לחיי המין ולא רק ביטחון מלא.

הקמפיין באולימפיאדת לונדון

לקראת אולימפיאדת לונדון חילקה החברה בחינם 150,000 קונדומים למשתתפי המשחקים, בצירוף חוברת הדרכה למין בטוח ובריא – השקעה שהתגלתה כמשתלמת במיוחד לנוכח חיזוק המותג בזכות היוזמה הייחודית.

הפעילות של durex ברשתות החברתיות

דוגמה אחת מיני רבות לעוצמתו של המותג ניתן לראות בפעילות שערכה החברה ביום האיידס הבינלאומי בשנת 2015.

באופן כללי משקיעה החברה משאבים רבים במדיה הדיגיטלית, וזאת מתוך הבנה שזהו המקום הטוב ביותר לפגוש בו את קהל היעד העיקרי, בני הנוער, וגם המקום הטוב ביותר לדבר בו על סקס, סקס בטוח וסקס מהנה – וביום האיידס הציגה החברה אימוג'י של קונדום. קטע הווידיאו שהציג את הקונדום (במטרה לעודד מודעות לסקס בטוח) הפך ויראלי בטירוף, וזכה ללא פחות מ-2.9 מיליארד חשיפות!

עוד באותה שנה עלה ליו-טיוב סרטון אחר, לקראת יום כדור הארץ הבינלאומי. סרטון זה, שעודד את הצופים לכבות את הסמארטפון (וליהנות מדברים אחרים שאפשר לעשות גם בלי טלפון ביד…), זכה ל-75 מיליון צפיות ותרם אף הוא רבות לחיזוק המותג durex.

דורקס בכל רחבי העולם

מקור נוסף לעוצמת המותג הוא המחויבות של החברה לפעילות בכל רחבי העולם.

דוגמה אחת לכך היא פעילות שיווקית ייחודית בסין: דווקא במדינה שמזוהה עם שמרנות והיעדר ייחודיות, השיקה החברה קמפיין מעניין במיוחד – היא אפשרה לכל מי שרצה בכך לעצב דרך האתר של החברה אריזת קונדומים ייחודית, בהתאם לטעמו, להוסיף מסר אישי ולקבל אותה הישר לביתו.

הקמפיין נחל הצלחה מרשימה והפך את החברה הבריטית למוכרת מאוד גם במדינה המאוכלסת ביותר בעולם.

איך השפיעה מכירת המותג לReckitt Benckiser על חוזקו?

בשנת 2010 נמכר המותג דורקס, ואיתו ייצור הקונדומים ושאר המוצרים, לתאגיד הבינלאומי Reckitt Benckiser.

תאגיד בריטי זה, שבבעלותו מותגים חזקים נוספים כמו טבליות המציצה סטרפסילס, הכדורים נגד כאבים נורופן, ומותג ההנעלה והטיפול בכף הרגל שול, השביח עוד יותר את durex וגם לכך חלק בהפיכת המותג לאחד השמות המוכרים ביותר בעולם.